FAQ

Vi opdaterer løbende FAQ’en baseret på den feedback vi får fra brugere af Naboværn app’en. Er der noget du mangler, så send en mail til kontakt@nabovaern.dk

 

Hvis du ikke modtager beskeder fra app'en kan der være flere årsager. Tjek først at beskeden er sendt inden for den radius du har angivet i "Beskedindstillinger" og tjek samtidig også at du har valgt at den pågældende type besked (information = grøn, advarsel = gul eller kritisk besked = rød) skal sendes til dig på det pågældende tidspunkt. Hvis konfigurationen er sat korrekt men du stadig ikke modtager beskeder, så kontakt os venligst på kontakt@nabovaern.dk
Naboværn handler om tillid og sikkerhed. Vi beder om adresse, telefonnummer og e-mail for at administratorer i de grupper du søger medlemskab af eller er medlem af, kan kontrollere at du bor i området. Derfor har administrator også lov til at kontakte dig enten via e-mail eller telefon.
  1. Indtast din e-mail og klik på "Glemt adgangskode"
  2. Dit adgangskode bliver nulstillet og du en ny sendes til dig på e-mail
  3. Login med dit nye adgangskode og skift den eventuelt til en ny fra siden "Min profil"
Hvorfor tvungen adgang til position?

I registreringen skal app'en bruge din position for at kunne finde ud af hvor du bor og hver gang du sender en besked foreslår den et afsendelsessted så du, hvis du en dag står i en kritisk situation, hurtigt kan sende en besked ud og ikke behøver at angive hvor du er.

Lad os slå helt fast at app'en ikke overvåger hvor du er og på intet tidspunkt sender data om din placering til andre med mindre du selv vælger det (ved at sende en besked) og at placeringen altid kan ændres så du selv bestemmer hvad du sender afsted.


  Hvorfor tvungen adgang til opkald?

Dette er der to årsager til:

1. Vi vil gerne sikre at man hurtigt kan foretage et alarmopkald og derfor beder app'en om adgang til at kunne ringe op. Den kan dog ikke selv ringe op, man skal stadig trykke "kald op", den udfylder bare nummeret og gør en klar til lynhurtigt at foretage et opkald.

2. App'en bruger mobilens "deviceId" for at kunne gemme oplysninger om bl.a. dit "pushTokenId" som er det der giver os mulighed for at sende besked ud til en dig når der sker noget kritisk. For at få adgang til deviceId skal man (desværre) bede om adgang til at foretage opkald. Det er noget Android bestemmer.

Vi spiller med åbne kort, så spørg endelig hvis der er uklarheder. Du kan også se vores GDPR politik.