Privatlivspolitik

 

Hvilken information opsamler vi og hvem deler vi den med?

Vi opsamler kun den information vi har brug for i forhold til de services vi tilbyder.

 

Fulde navn

  • Vises til alle brugere i de grupper du er tilsluttet. Brugere i andre grupper vil ikke se dit navn.
  • Administratorer i de grupper du tilslutter dig kan se denne information for at kunne vurdere hvorvidt du er en ”rigtig person” der bor i det område gruppen dækker.

 

Adresse

  • Som udgangspunkt er denne information skjult og vises kun for almindelige brugere hvis du vælger det til i app’ens indstillinger.
  • På kortet der viser en gruppes dækning, er din altid forskubbet så andre brugere ikke kan gennemskue den præcise adresse
  • Bemærk: Når du sender beskeder angives det gps punkt du sender fra for hurtigt at kunne vise hvor f.eks. en mistænkelig bil er observeret. Såfremt du sender fra din hjemmeadresse uden at ændre dén under afsendelse af beskeden, viser punktet din adresse.

 

E-mail og mobilnummer

  • Som udgangspunkt er denne information skjult og vises kun for almindelige brugere hvis du vælger det i app’ens indstillinger.

 

Adgangskode

  • Den adgangskode du vælger bliver ”Hashet” hvilket vil sige at ingen efterfølgende kan se eller genskabe din adgangskode. Det betyder også at vi ikke kan hjælpe dig med at genskabe den men at du i stedet skal nulstille den. Vi gør dét for at sikre at ingen nogensinde får adgang til din adgangskode.
  • Din adgangskode deles aldrig med nogle.

 

Beskeder

  • De beskeder du sender vises kun til brugere i de grupper du er medlem af.
  • Beskeder ryddes op efter et stykke tid. Præcist hvornår afhænger af hvilken gruppetype du opretter (se mere under priser på vores hjemmeside)

 

Bemærk:

Administratorer i de grupper du tilslutter dig kan altid se information som adresse, e-mail og telefonnummer for at kunne vurdere hvorvidt du er en ”rigtig person” der bor i det område gruppen dækker (uagtet om du skjuler den via indstillingerne). Naboværn app’en handler om sikkerhed, og administratorer er nødt til at være sikker på at du bor i det område gruppen dækker, derfor kan du ikke være anonym.

Herudover har administratorer altid lov til at kontakte dig via din registrerede e-mail og mobilnummer når du enten anmoder om medlemskab eller allerede er medlem af en gruppe for at sikre at du bor

 

Hvis dine persondata ikke er registreret korrekt er du meget velkommen til at kontakte os, så sørger vi for at data bliver korrekte.

 

Sletning af din konto

  • Du kan altid vælge at slette hele din konto. Processen for at slette din konto er som følger:
    • Dit fulde navn vil blive ændret til ”Slettet bruger”
    • Din adresse bliver ændret til at være anonym
    • Din e-mail og dit telefonnummer bliver fjernet
    • Dit password bliver slettet
    • Alle beskeder sendt inden for en 50 meters radius af din adresse bliver anonymiseret så man ikke kan se hvor du bor

Vi beholder selve beskederne i anonymiseret format fordi en række brugere kan have svaret på dine beskeder og måske fortsat ønsker at kommentere på de beskeder.

Ønsker du at slette alle dine beskeder og kommentarer kan du gøre det ved at slette hver besked hver for sig i app’en. Ønsker du at vi gør dette for dig, bedes du kontakte os på vores mail adresse.

 

 

Oprydning af gammel data

Vi fjerner gammel data baseret på den type gruppen er. Det vil sige at hvis gruppetypen f.eks. beskriver at beskeder slettes efter 60 dage, så vil beskeder blive fjernet efter 60 dage.

 

 

Hvilken information har vi gemt om dig?

Vi deler selvfølgelig gerne de data vi har gemt om dig hvis du ønsker et overblik. Det eneste du skal gøre er, at kontakte os, så sender vi dig alt information vi har fra vores database.

 

 

Hvor gemmes data og hvad med betalingsinformationer?

  • Dine data gemmes på AWS sikre cloud-datacenter i EU.
  • Alle betalingsinformationer bliver håndteret direkte af Google og Apple og vi modtager aldrig denne data.

 

 

Logning af din aktivitet

  • Vores server skriver i loggen når du f.eks. logger ind i app’en for at kunne angive hvornår du sidst har været aktiv. Denne information bruger vi til at fjerne inaktive brugere.

 

 

Køb gennem app og vores hjemmeside

  • Når du bestiller et Premium abonnement gennem in-app køb i app’en, Apple eller Google håndterer betalingen, abonnementet og de løbende betalinger.
  • Når du bestiller et gruppe-abonnement betaler du os direkte ved kontooverførsel.

 

I begge tilfælde gemmer vi aldrig betalingsinformationer på vores servere.

 

 

Hvorfor har vi abonnementer?

Vi har en del udgifter til servere og trafik.

I begyndelsen betalte vi dette ud af egen lomme, men da udgifterne er blevet relativt store er vi nødt til at få dem dækket. Derfor har vi indført donationer og køb.

Vi har siden September 2017 været 3 mand på projektet og forsøger hele tiden at udvikle og forbedre app’en baseret på den feedback vi får fra brugerne.

 

 

Dataansvarlig

Det firma der er dataansvarlig for behandlingen af dine persondata er:

Firmanavn: JTJLabs

Adresse: Knarreborgvej 26, 2770 Kastrup

CVR nr: 39525259

E-mail: kontakt@nabovaern.dk

Du er altid velkommen til at rette henvendelse til os, hvis du har spørgsmål til denne privatlivspolitik eller til den måde, vi behandler dine personlige oplysninger.

 

 

Kontakt os:

Hvis du har spørgsmål eller forslag til vores privatlivspolitik, så kontakt os meget gerne. Vi er et lille firma som arbejder med dette projekt på frivillig basis og derfor vil vi meget gerne have dit input til hvad vi kan gøre bedre!